Dimensiune font

Cpanel
 AddThis Social Bookmark Button

De la Castel spre ……

Daca nu esti hunedorean, vizitezi castelul si apoi pleci in vizita in judetul vecin.

Lansez o noua forma de calatorie, pentru placerea tuturor in excursie. Destinatia lacul Valiug si Trei Ape.

Cred ca am luat ceva din entertaining –ul din vechime, cand domnii mergeau calare pe bidivii naravasi  la vanatoare si doamnele ii insoteau in caleasca pentru a face picnic in poienita, inconjurati de copii jucausi si ogari.

Imaginea bucolica nu continua insa pentru ca in cazul nostru sotiile si copiii au insotit in jeep domnii calare pe motociclete.

Dupa cum copilasii nostri nu au nimic din ingerasii regali in costumase scrobite, nici sotii nu au nimic de-a face cu motociclistul in sensul clasic al cuvantului, caci nu stau sub semnul tatuajelor, rock-ului si altele asimilate.

Oricum ceea ce e important este ca am gasit si va recomandam cu caldura o noua forma de distractie care sa multumesca pe toata lumea.

Plecam din Hunedoara sambata dimineata, astfel incat sa luam o gustare la Sarmisegetusa.

Langa ruinele incarcate de istorie, pe care le viziteaza romani din toate colturile tarii si multi turisti straini, este probabil tot de veacuri, neschimbat cel mai vechi si mai urat, desi foarte aglomerat restaurant, ( nu stiu sigur daca ii poti spune asa).

Placintele cu branza si marar ce se mananca traditional aici pe terasele de lemn, sunt faimoase si un must do.

Am continuat spre Caransebes, unde urmatorul must do este pranzul la pizzeria Roberto, unde va rog, nu comandati pizza! Ceea ce insa sterge efectul pizza nerecomandata este savuroasa tocanita de pui cu sos alb saaaau…. exceptionalul pui banatean (sincer nu are rival)!!!

Drumul este spectacular, peisaje frumoase si un traseu multumitor pentru motociclisti.

Garana e un petec de viata ce pare rupta din Hansel si Gretel, si am fost mult dupa vestitul festival. Casele sunt idilice si strazile strajuite de flori si pomi fructiferi. In acea zi pe strazi alergau o mana de copii ce erau gazduiti intr-o tabara undeva la capatul satului, iar imaginea lor ar fi fortat zambetul larg si bunadispozitia chiar si pe strumph -ul morocanos.

La Cabana Claris unde am fost gazduiti am gasit oameni amabili cu nevoie maxima de curs intensiv de decoratiuni interioare, dar iscusiti bucatari, deserviti de un chelner tanar, aratos si foarte simpatic.

Gazdele pun la dispozitie biciclete si astfel poti admira peisajul in voie.

Lacul Valiug este un loc de distractie plin de resurse pentru toate varstele si toate gusturile. Am admirat gigantica (pentru locatia sa si spatial ocupat) constructie a unui club in sticla si piatra ce zguduia valea cu muzica pana in zori si cabane cochete de lemn inconjurate de copaci si vegetatie generoasa.

Trei Ape este un lac mai mic, dar neindoielnic ofertant. Am stat putin pentru ca decisesem déjà ca vom reveni.

Destinatia aceasta merita un weekend prelungit.

La intoarcere daca nu esti hunedorean vizitezi castelul, daca esti hunedorean…. Mergi la pizza, caci cine a avut vreme sa gateasca!

Unde? In Hunedoara? Ei, asta e alta poveste!....